Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie przygotowuje się do otwarcia Pracowni Nowych Mediów. Pracownicy przeszli szereg szkoleń, które podniosły ich kompetencje cyfrowe.  Dzięki warsztatom i inwestycjom CKiS staje się ośrodkiem o ofercie bardziej dostosowanej technologicznie.

Przypomnijmy, iż Centrum znalazło się w gronie 200 ośrodków kultury z całej Polski, które otrzymały grant w konkursie dotacyjnym Konwersja Cyfrowa Domów Kultury. Projekt „Pracownia Nowych Mediów” to miejsce, w którym szkolić się będą m.in. przyszli dziennikarze oraz influencerzy. Tutaj będą powstawać podcasty, reportaże oraz filmy.

Dzięki Pracowni urozmaicimy prowadzenie naszych mediów społecznościowych: Facebooka, Instagrama i serwisu YouTube. Nie zabraknie ciekawych fotorelacji i filmików. Zakupiony sprzęt i szkolenia otworzą Centrum na streaming wydarzeń i zajęć artystycznych.  – informuje Justyna Grunau, kierownik ds. marketingu i współpracy.

Projekt otrzymał dofinansowanie w kwocie 146 600 zł. W ramach zadania zakupiono sprzęt, umożliwiający zwiększenie zakresu działalności Pracowni Nowych Mediów.

– To były duże i logistyczne zakupy. Lista zakupionego sprzętu jest naprawdę długa. Zaopatrzyliśmy się w m.in. mikser do streamingu, kamery, aparat fotograficzny, gimbal, dron, laptopy, mikrofony reporterskie oraz studyjne. – wylicza Angelika Klinowska – Kamińska, kierownik ds. administracyjno-technicznych.

Kiedy ruszy Pracownia, kto będzie mógł do niej uczęszczać i kto poprowadzi warsztaty?

Przygotowujemy ofertę warsztatową, z którą ruszymy po wakacjach. Chcemy zaproponować zajęcia dla różnych grup mieszkańców, w tym dla seniorów i osób z niepełnosprawnością. Będą one realizowane w formule zdalnej i stacjonarnej. Są różne pomysły i propozycje, kto mógłby takie zajęcia poprowadzić. Prowadzimy rozmowy. – mówi Tomasz Hildebrandt, dyrektor Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie.

Dyrektor CKiS podkreśla, że liczy na pomoc i wiedzę pracowników. Od grudnia 2021 r. zespół CKiS brał udział w licznych szkoleniach, które miały za zadanie podnieść ich kompetencje cyfrowe. Pozwoliły one poprawić działania promocyjne, a także dokształcić pracowników do prowadzenia zajęć medialnych dla mieszkańców.

Wiedzę pozyskaną na tych szkoleniach wykorzystuję w codziennej pracy – opowiada Anna Kruszyńska, odpowiedzialna za edukację kulturalną – Uważam, że wszystko było profesjonalnie przeprowadzone.

Pracownicy wzięli udział w następujących szkoleniach: efektywne ustawianie reklam, autoprezentacja – emisja głosu, obsługa programów graficznych, rozwój publiczności internetowej, rejestracja i cyfrowa obróbka dźwięku, prawo autorskie w sieci, rejestracja i montaż materiału filmowego, wykorzystanie VR/AR i aplikacji mobilnych, nowe media i media społecznościowe oraz ogólne kompetencje cyfrowe.

– Najbardziej zapamiętałem zajęcia z emisji głosu i prezentacji, które poprowadziła aktorka Marzena Nieczuja-Urbańska oraz zajęcia z budowania publiczności z Agatą Etmanowicz. Nabyłem nowe kontakty i odważyłem się wnieść nowe pomysły do promocji.  – wspomina Janek Skerka z działu marketingu.

Projekt Konwersja cyfrowa domów kultury finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej” III Osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

CKiS



REKLAMA MIEJSKA
Poprzedni artykułPodsumowanie akcji „Tczew na Niebiesko dla Autyzmu”
Następny artykułVotum zaufania i absolutorium dla prezydenta Tczewa