Z przerwami, ale trwa! Urząd Miejski w Tczewie we współpracy z Tczewskimi Kurierami Rowerowymi realizuje nową kampanię edukacyjną w tczewskich przedszkolach i szkołach podstawowych (klasy 0-3) zachęcającą rodziców i dzieci do wyboru aktywnych form docierania do placówek edukacyjnych. Kampania ma na celu zmniejszenie odsetka dzieci dowożonych samochodem do przedszkoli i szkół. W kampanii uczestniczy 6 szkół i 12 przedszkoli.
Kampania ma na celu zmniejszenie odsetka dzieci dowożonych samochodem do przedszkoli i szkół.
W kampanii uczestniczy 6 szkół i 12 przedszkoli.
Program edukacyjny polega na prowadzeniu zajęć w każdym przedszkolu i szkole na podstawie opracowanych scenariuszy oraz nagradzaniu naklejkami dzieci w okresie marzec-czerwiec za docieranie do i z przedszkoli oraz szkół (klasy 0-3) rowerem, hulajnogą, pieszo oraz autobusem.
Jest to pierwsza kampania, która zachęca do poruszania się pieszo i autobusem.
Przedszkolaki oraz uczniowie i uczennice klas 0-3, uczestniczą w zajęciach budujących pozytywne skojarzenia z ruchem pieszym, rowerowym, a także z komunikacją publiczną. Dzieci uczą się jak bezpiecznie poruszać się po mieście oraz ćwiczą uważność podczas spacerów i dojazdów na hulajnodze i rowerze.
Dzieci otrzymały dedykowane kampanii zeszyty ćwiczeń. Są one podzielone na działy odpowiadające poszczególnym miesiącom kampanii. Zeszyt ćwiczeń ze scenariuszami jest prowadzony w ramach realizowanej podstawy programowej, a nie w formie zajęć dodatkowych. Program edukacyjny ma wspomóc nauczyciela w realizacji podstawy programowej, kładąc dodatkowy nacisk na mobilność aktywną, która występuje obecnie w małym zakresie.
Rezygnując z dojazdów samochodem do szkoły i przedszkola, sprawiamy, że okolice placówek oświatowych są bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla dzieci, bo nie są zastawione parkującymi czy wykonującymi różne manewry autami. Wpłynie to też na lepszą jakość powietrza wokół szkół i przedszkoli.
Sponsorem nagród w kampanii jest firma FLEX.
SPONSORZY i PARTNERZY KAMPANII MIŁO! w mieście
REKLAMA MIEJSKA