Centrum Kultury i Sztuki, jak co roku, zaprasza tczewian na koncert sylwestrowy.

„Opera party” – reżyserowany koncert w formie spektaklu operetkowo-musicalowego w II aktach wykonywany przez trójmiejski projekt muzyczny „Artis”. Podczas koncertu będzie można usłyszeć najpiękniejsze arie, duety, kwartety operowe, piosenki operetkowe i musicalowe oraz muzykę filmową i popularną.

  • 31 grudnia, godz. 18.00
  • Sala widowiskowa CKiS
  • Bilety: 120 zł normalny, 95 zł ulgowy/Karta Mieszkańca Tczewa

W programie: 

Akt I 

1.     A.Dvorak: „Humoreska”

2.     Frank Sinatra: „New York, New York”

3.     A. Brzeziński z rep.G. Turnaua:  „Bombonierka”  

4.     J. Gade: tango „Jalousie” 

5.     J.Offenbach „Cancan” z operetki „Orfeusz w piekle”   

6.     C.Zeller „Lat 20 miał mój dziad” z operetki „Ptasznik z Tyrolu” 

7.     E. Di Capua: „O sole mio” 

8.     H. Wars: „Nikodem”  

9.     A. L. Webber: „Amigos Para Siempre”

10.   J.S Bach: „Badinerie” z II Suita orkiestrowej h-moll 


Akt II

1.     W.A. Mozart:  ” Don Giovanni a cenar teco” z opery „Don Giovani”

2.     J.Offenbach: „Barcallola” z opery „Opowieści Hoffmanna” 

3.     G. Puccini: „Va, Pensiero” z opery „Nabucco”

4.     G. Rossini:  „Aria Figara” z opery „Cyrulik Sewilski” 

5.     L. Delibes: „Duet kwiatów” z opery „Lakme”

6.     G. Verdi: „La donna è mobile” z opery „Rigoletto”  

7.     W.A.Mozart „La ci darem lamano”  z opery „ Don Giovani”

8.     G.Puccini: „Nessun Dorma” z opery „Torreador”

9.     W.A.Mozart „Aria Królowej Nocy” z opery „Czarodziejski flet” 

10.  J.Pawluśkiewicz  z rep. M.Grechuty „Tyle było dni”


OBSADA:
Maria Malinowska – Grażyna
Kamil Pękala – Janusz
Karolina Niebrzegowska – Żaneta
Maciej Gronek – Andrzej
 
Śpiewakom będzie towarzyszyć 7 osobowy zespół Artis w składzie: I skrzypce, II skrzypce, altówka, wiolonczela, pianino, puzon, flet.
 
REALIZATORZY:
Tomasz Podsiadły – reżyseria
Wojciech Szkodziński – reżyser światła
Joanna Dziecięlewska – aranżacje muzyczne
Marceau Pivert – scenariusz

„Opera party” – opowiada o zawodowych i prywatnych perypetiach sopranistki Grażyny i jej męża Janusza, dyrektora Operetki Endrjiu oraz jego dziewczyny Żanety – byłej garderobianej. 

Na początku przedstawienia bohaterów zastajemy podczas próby całego zespołu Operetki do Koncertu Sylwestrowego w Tczewie. Niestety podczas wspomnianej próby między bohaterami zaczynają się zawodowe niesnaski, z czego rodzą się różne komiczne sytuacje. Pogłębiające animozje między głównymi Bohaterami będą również widoczne podczas ich prywatnej imprezy, która będzie się odbywała w domu Grażyny i Janusza po próbie. 

***  

Maria Malinowska (sopran liryczny) – Grażyna

Z muzyką związana jest od 7 roku życia. W 2004 roku ukończyła z wyróżnieniem szkołę muzyczną I stopnia w klasie fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej im. Tadeusza Bairda w Iławie. Edukacje muzyczną kontynuowała w Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Olsztynie – już jako uczennica  klasy śpiewu.
W 2010 roku podjęła studia na wydziale wokalno-aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej. Studia magisterskie w 2016 roku ukończyła z wyróżnieniem. Dotychczasowo laureatka dwóch konkursów wokalnych im. Marii Stankowej w Olsztynie. 2008 rok ( 3 miejsce), 2010 ( 1 miejsce). W 2016 roku wystąpiła wraz z Filharmonia Bałtycką w koncercie „Pomorskie talenty” jako najlepsza studentka roku akademickiego 2015/2016. W 2018 roku zadebiutowała na deskach gdańskiej Opery Bałtyckiej w operetce „ Orfeusz w piekle” J.Offenbacha wcielając się w postać Minerwy oraz Junony. W swoim repertuarze posiada zarówno pieśni, jak i arie koncertowe z okresu XIX i XX wieku. Wykonuje m.in. partię Paminy  z opery „Czarodziejski Flet” oraz Armindy z opery „ La finta giardiniera” W. A. Mozarta. Bliski jest jej repertuar związany z wykonawstwem artystycznej pieśni polskiej, niemieckiej oraz kaszubskiej. Uczestniczyła w kursach m.in. u Izabeli Kłosińskiej, Urszuli Kryger, Heleny Łazarskiej oraz Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej. Od czerwca 2017 roku członkini zespołu trzech sopranów ,,Bellcanti-opera girls”. Półfinalistka Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w 2019 roku.

Kamil Pękala (baryton) – Janusz 

W 2008 roku z wynikiem bardzo dobrym ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie prof. dr hab. Leszka Skrli. Uczestniczył w kursach wokalnych prowadzonych przez profesorów: Jadwigę Rappe, Paula Easwooda i Ryszarda Karczykowskiego. W swoim dorobku artystycznym ma takie role, jak: partia Marcina i Stanisława w „Verbum Nobile” S. Moniuszki, Jakuba we „Flisie” S. Moniuszki, partię Miecznika oraz Macieja w „Strasznym Dworze” S. Moniuszki, partię Moralesa oraz Dancaira w „Carmen” G.Bizeta, partię Sierżanta Belcore w „Napoju Miłosnym” G. Donizzetiego, Hrabiego Carnero oraz Księciam Homonaya w „Baronie Cygańskim” J. Straussa, partię Leonarda w„Comedy of the Dumb Wife” T.Kasserna, partię Jupitera w „Orfeuszu w piekle” J. Offenbacha, partię Figara w „Cyruliku Sewilskim” G.Rossiniego, Germonta w „Traviacie” G. Verdiego, Mareclla w „Cyganerii” G.Pucciniego, Marullo w "Rigoletto" G. Verdiego oraz Eryka w „Phantomie” Maury Yestona.

Był solistą na Festiwalu „Eurounionorchestries” w 2004 oraz 2008 roku. W latach 2006- 2008 pracował jako solista Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracuje również z Filharmonią Warmińsko – Mazurską, Filharmonią Jeleniogórską ,Teatrem Muzycznym w Lublinie, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Operą Nova w Bydgoszczy. W 2001 roku otrzymał pierwszą nagrodę na „Festiwalu Muzyki Niemieckiej” w Rzeszowie, a 2002 roku wyróżnienie na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. W maju 2006 roku otrzymał drugą nagrodę na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju, natomiast w listopadzie tego roku III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antonina Dworaka w Karlovych Varach.

Maciej Gronek (tenor) – Andrzej

Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Andrzeja Nanowskiego. Swoje pierwsze kroki zawodowe stawiał na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku, gdzie wystąpił m.in. w roli Plutona w operetce „Orfeusz w Piekle” J. Offenbacha. Od 2019 roku związany z Polską Operą Królewską, gdzie można go oglądać w roli Podesty w operze „Rzekoma Ogrodniczka” W.A. Mozarta oraz Sofara i Choreuty 3 w operze „Hiob” K. Dębskiego (prapremiera odbyła się 24 kwietnia br.). Na co dzień występuje jako artysta Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego.

Karolina Niebrzegowska (sopran) – bio doślę w możliwie najszybszym czasie. 

Tomasz Podsiadły – reżyseria
Aktor, reżyser, pedagog, konferansjer. Miłością do sztuk scenicznych zarazili go dziadkowie – artyści śpiewacy Leokadia Borowska Podsiadły i Jerzy Podsiadły, związani zawodowo z Operą Bałtycką w Gdańsku. Swoją przygodę ze sceną rozpoczął jako czternastolatek grając w „Księciu i Żebraku” w reż. J. Killiana w Teatrze Miejskim w Gdyni. Jeszcze przed zdaniem matury wystąpił w spektaklach Adama Hanuszkiewicza, Andrzeja Wajdy i Waldemara Śmigasiewcza. To przesądziło o ścieżce zawodowej. Absolwent, Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej. Związany z gdyńskimi scenami Teatru Miejskiego, Teatru Muzycznego a także gdyńskiego Centrum Kultury.  To właśnie tam odkrył, że reżyseria daje mu wiele satysfakcji i spełnienia. Pokłosiem zmiany teatralnego frontu były: „Balladyna”, „O co biega ?”, „W małym dworku” czy „Sonata Belzebuba” w Gdyni a także spektakle na gdańskiej scenie operowej, takie jak „Madama Butterfly” ,  „Rigoletto” czy „Poławiacze pereł”.  Dziś mówi o sobie: „Z wykształcenia jestem aktorem, jednak czuję się przede wszystkim reżyserem. Także praca z mikrofonem i możliwość bezpośredniego kontaktu z publicznością jako konferansjer daje mi wiele radości. To jest to, w czym czuję się najlepiej.”
Wszelkie informacje na stronie
www.podsiadly.com

Artis  – trójmiejski projekt muzyczny który podczas swojego ponad 10-letniego dorobku artystycznego stworzył dwa przedstawienia komediowe („Magiczna Opera” oraz „Operetka nie taka straszna”) oparte na muzyce operetkowej, operowej, musicalowej oraz przebojach XX wieku. Z okazji roku moniuszkowskiego powstało przedstawienie „Znasz-li ten kraj” zawierające najpiękniejsze pieśni naszego narodowego kompozytora. Wszystkie trzy produkcje wyreżyserował Tomasz Podsiadły.

        Projekt w swoim szerokim repertuarze posiada muzykę operetkową, operową, musicalową, piosenki XX wieku, muzykę filmową, popularną, barokową, klasyczną i romantyczną. Na co dzień członkowie projektu pracują w: Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej, Państwowej Operze Bałtyckiej, Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica”.

ARTIS tworzy projekty artystyczne m.in. z Krzesimirem Dębskim, zespołem Zagan Acoustic, dr Maciejem Gańskim z Akademii Muzycznej w Gdańsku. Współpracuje także z najlepszymi wokalistami w kraju, na co dzień występującymi w: Państwowej Operze Bałtyckiej, Operze Novej w Bydgoszczy, Teatrze Muzycznym w Lublinie, Teatrze Muzycznym w Łodzi oraz z Waldemarem Malickim.

(CKiS)



REKLAMA MIEJSKA
Poprzedni artykułPoranek filmowy przyjazny sensorycznie
Następny artykułMarek Kamiński w tczewskiej książnicy