Czy w Tczewie powstanie matematyczne miejsce?

102

Na potrzeby nowego projektu chcielibyśmy zainteresować Państwa możliwością stworzenia w Tczewie wyjątkowej placówki edukacyjnej. Jednakże wszystko zależy od tego, czy w Tczewie będzie zainteresowanie takim miejscem. Dlatego bardzo ważne jest dla nas Państwa odpowiedź na formularz kontaktowy. Rozważamy obecnie jej otwarcie w Tczewie lub w Gdańsku. Jeśli jesteście zainteresowani i chcecie mieć pierwszeństwo zapisów, to prosimy o wypełnienie tego formularza: https://forms.gle/VCcvNh6qfyJoBpHL8, który da nam możliwość stworzenia usługi sprofilowanej dla Was.

Matematyczne miejsce – co to takiego?

Ma być to miejsce, które zachwyci Wasze dzieci magią i pięknem matematyki. Będą odbywać się tutaj zajęcia dodatkowe z matematyki oparte na amerykańskim stylu nauczania, czyli:

– metodzie Petera Liljedahla tworzenia „myślących klas” (Building Thinking Classrooms),

– nauczaniu opartym na projektach (Project Based Learning – PBL),

– zastosowaniu matematyki w życiu codziennym (Real-Life Applications of Mathematics),

– nauczaniu przez odkrywanie (Inquiry Based Learning),

– grywalizacji (Gamification),

– połączeniu matematyki ze sztuką (Math & Art Projects and STEAM Education).

Na lekcjach będą wprowadzane elementy matematyki po angielsku.

Co to wszystko oznacza? Co w tym wspaniałego?

Myślenie jest niezbędne w procesie uczenia się, a jeśli uczniowie nie myślą, nie uczą się. Tworzenie „myślących klas” to kreowanie uczniów, którzy są w stanie zaangażować się w każdy problem, którzy są w stanie pracować w każdej grupie i wspólnie sobie pomagać. To uczniowie, którzy  chcą odkrywać coraz więcej, którzy wierzą w swoje możliwości.

Nauka oparta na projektach (PBL) to coś więcej niż edukacja matematyczna. Zaproszenie uczniów do projektu sprawia, że lekcje matematyki są naprawdę fajne, wciągające i niezapomniane. Nauczanie projektowe daje uczniom możliwość rozwijania kompetencji kluczowych, w tym współpracy, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, kreatywności, logicznego i interdyscyplinarnego myślenia.

Daje uczniom możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności poprzez stawianie czoła wyzwaniom              i rozwiązywanie rzeczywistych problemów oraz utrzymuje zaangażowanie uczniów. Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą. Daje uczniom większą kontrolę nad uczeniem się, pozwalając im podejmować własne decyzje.

Połączenie matematyki i sztuki zwiększa kreatywność wśród uczniów. Wzmacnianie zdolności artystycznych pozytywnie wpływa na umiejętności związane z matematyką. To połączenie powoduje, że umysł myśli w nowy i nieoczekiwany sposób.

Grywalizacja/gamifikacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier np. do pobudzania do nauki. Gry i Escape Roomy, które motywują uczniów do rozwiązywania zadań poprzez zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów i wygrywanie. Stworzenie wciągającej fabuły powoduje, że dziecko chce przejść dalej i samo sięga do książek, aby znaleźć poprawny wynik. Każdy   z nas potrzebuje motywacji, więc dlaczego nie motywować dzieci do nauki poprzez połączenie jej        z grami?

Wszyscy wiemy, że dzieci uczą się najlepiej:

gdy coś je zaciekawi i chcą się dowiedzieć o tym czegoś więcej,

gdy nie są oceniane, mogą eksperymentować     i popełniać błędy,

gdy pracują w grupie z innymi dziećmi, wspólnie coś tworzą,

gdy mogą działać, zaangażować inne zmysły, mogą dotknąć, zobaczyć, manipulować.

To wszystko znajdziecie u nas. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatowej, w ruchu    i poprzez działanie. Matematykę będzie można „dotknąć”, dzięki temu, że placówka będzie wyposażona w nowoczesne pomoce edukacyjne.

To nie będą korepetycje z matematyki ani kursy przygotowawcze do egzaminu ósmoklasisty              i matury. Nie zagwarantujemy Wam, że Wasze dzieci będą miały piątki z matematyki. Ocena to subiektywna opinia danego nauczyciela o umiejętnościach dziecka w danej chwili, opierająca się na sprawdzeniu wyrywkowych informacji. Często zależy od samopoczucia danej osoby, relacji panujących pomiędzy nauczycielem a uczniem oraz wpływu czynników zewnętrznych na każdą ze stron. W obecnym systemie edukacji ocena często niewiele nam mówi o prawdziwych umiejętnościach i potencjale dziecka, jego zdolnościach i wewnętrznej motywacji, które są ważne w dorosłym życiu. To będzie miejsce wspierające zmianę w edukacji. Mamy na celu rozbudzić w uczniach zainteresowanie matematyką, umożliwić im jej odkrywanie i doświadczanie. Tematy będą prowadzone zgodnie z podstawą programową, ale będą również wykraczać poza jej ramy.

Planujemy również prowadzić warsztaty dla nauczycieli oraz zajęcia dla szkół.

Jedna ze współzałożycielek, tworzy matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie), które skupiają się nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką, jako członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki prowadzi warsztaty dla nauczycieli matematyki o nauczaniu projektowym i innowacyjnym podejściu do nauczania matematyki, jest prelegentką Empatycznej Edukacji, co roku bierze udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpie mnóstwo inspiracji na kreatywne metody uczenia.

Jeśli jeszcze nie wypełniłeś formularza kontaktowego to zachęcamy do jego wypełnienia: https://forms.gle/VCcvNh6qfyJoBpHL8

Dziękujemy za poświęcony czas, możecie śledzić losy naszego projektu na naszym profilu FB: https://www.facebook.com/inspire.math.matematyka

(informacja od inicjatora projektu)

__________________________________________________________________________________



REKLAMA MIEJSKA
Poprzedni artykułOpracowanie założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe miasta Tczewa
Następny artykułLVI sesja Rady Miejskiej w Tczewie – 30 marca