Nagrody dla najzdolniejszych – na wnioski czekamy do końca października
Najzdolniejsi uczniowie szkól podstawowych i ponadpodstawowych oraz studenci zameldowani w Tczewie mogą się ubiegać o nagrody prezydenta Tczewa. Nagrody przyznawane są w ramach Programu...
Jubileusz „czwórki” i nagrody dla nauczycieli
Szkoła Podstawowa nr 4 świętowała jubileusz 40-lecia. Była to okazja do wspomnień, życzeń, gratulacji, nagród i artystycznych popisów uczniów. Ponieważ uroczystości towarzyszyły obchody Dnia...
Pierwszoklasiści – widoczni i bezpieczni na drodze
Jak co roku wszyscy tczewscy pierwszoklasiści zostaną wyposażeni w odblaski.
Już od wielu lat, na początku roku szkolnego, w trosce o bezpieczeństwo najmłodszych, prezydent Tczewa...
Ferie w muzeum
Tegoroczne ferie w Narodowym Muzeum Morskim już się rozpoczęły i potrwają wyjątkowo długo – do 27 lutego. Muzealnicy przygotowali dla młodych gości i ich opiekunów szereg zajęć edukacyjnych, opartych o fascynujące zbiory i wystawy instytucji. Zajęcia, zarówno dla grup zorganizowanych, jak i osób indywidualnych, będą odbywać się od poniedziałku do piątku, również w oddziałach NMM w Tczewie.
Spotkajmy się w sobotę na bulwarze
Ania Wyszkoni, Liber, Michał Szczygieł to gwiazdy tegorocznego Festynu Samorządowo-Komunalnego.
Festyn zaplanowaliśmy na sobotę 4 czerwca na Bulwarze Nadwiślańskim, początek o godz. 14.00, ale...
Julek – nie był obojętny, pomógł poszkodowanemu w wypadku
13-letni Julek Cieślewicz wracał rowerem ze szkoły, gdy na skrzyżowaniu zauważył dwa rozbite auta. Nie wahając się, podszedł do poszkodowanego i zaalarmował służby ratownicze....
Spotkanie online na temat 2. naboru w Interreg Europa
28 marca br. odbędzie się spotkanie online na temat drugiego naboru wniosków w programie Interreg Europa 2021-2027.
MIŁO! w mieście – edukacja mobilności aktywnej w tczewskich szkołach i przedszkolach
Ruszyła II edycja kampanii edukacyjnej w tczewskich przedszkolach i szkołach podstawowych zachęcająca rodziców i dzieci do wyboru aktywnych form docierania do placówek edukacyjnych. Kampania edukacyjna ma na celu zmniejszenie odsetka dzieci dowożonych samochodem do przedszkoli i szkół. Kampania będzie prowadzona w okresie marzec-czerwiec (4 miesiące).
Zwiedzanie zabytkowej biblioteki
Miejska Biblioteka Publiczna zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem neogotyckiego budynku głównego książnicy przy ulicy Jarosława Dąbrowskiego 6.
„Aktywna tablica” w tczewskich szkołach
W kolejnej edycji rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024 wsparciem finansowym w 2022 r. w maksymalnej kwocie tj. po 35 000 zł zostały obięte trzy szkoły podstawowe podległe Gminie Miejskiej Tczew:
›› Szkoła Podstawowa nr 1,
›› Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi,
›› Szkoła Podstawowa nr 12.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym sprzętu, nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz narzędzi do terapii wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii, poprawę efektów pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Środki, o których mowa przeznaczone zostaną na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii dla uczniów posiadających różnorodne zaburzenia rozwojowe utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia np:
1) pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii:
psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi, z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
– procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
– dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC – Augmentative and Alternative Communications), w szczególności dla uczniów z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami,
– dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim,
– dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż wymienione w tiret jeden do cztery z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej,
2) specjalistyczne oprogramowanie do pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii wykorzystywanego w TIK,
3) komputer stacjonarny lub laptop, jeżeli jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii lub oprogramowania.
Zadanie zostanie zrealizowane do końca 2022roku.