11 października o godz. 16.00 odbędzie się projekcja polskich filmów krótkometrażowych wyselekcjonowanych z Konkursu Polskiego 12. edycji Short Waves Festival w roku 2020. Wstęp wolny.
Po dwuletniej przerwie, wracamy z programem, w którym zobaczymy to co najświeższe i najciekawsze w polskim filmie krótkometrażowym. W tegorocznej selekcji znalazły się filmy animowane, fabularne oraz dokumentalne, które prezentują silną pozycję kina gatunkowego w polskim krótkim metrażu.
Bohaterowie filmowi przeżywają historie, które mogą dotknąć każdego z nas: od uniwersalnej prawdy o starości i potrzebie przeżywania jej z drugą osobą („Koniec Sezonu”), przez poszukiwanie własnego miejsca na świecie („Moje Serce”), po bunt przeciwko patriarchalnym wpływom społeczeństwa („Synchronizacja”). Z niektórych filmów dowiemy się nieco więcej o psychologii człowieka i jej różnych odcieniach: niepokojącej, mechanicznej, a często niezrozumiałej i skomplikowanej.
Publiczność zgromadzona na pokazach w całej Polsce zagłosuje* na wybrany tytuł, a reżyser filmu z największą liczbą głosów otrzyma nagrodę w wysokości 7 tys. zł.
ON TOUR PROGRAM:
Koniec Sezonu /Polska 2019. Rez. Staszek Cuske. Dokument. 20’
Starsze małżeństwo wypływa w rejs po jeziorach, na których spędziło całe swoje życie. Zamknięta przestrzeń jachtu prowokuje do refleksji nad przyszłością, ale także nad tym co minęło. Wieczorami rozbrzmiewają stare melodie.
Deszcz /Polska 2019. Rez. Piotr Milczarek. Animacja. 5’
Deszcz to prosty film animowany o zbiorowej świadomości.
Moje Serce /Polska 2019. Rez. Damian Kocur. Fabuła. 30’
Sytuacja zawodowa zmusza Rozalię, aktorkę, do wyprowadzenia się z Warszawy do Wałbrzycha. Na miejscu bohaterka angażuje się w znajomość z nauczycielem Darkiem i przygotowuje do nowej sztuki.
Story /Polska 2019. Rez. Jola Bankowska. Animacja. 5’
„Story” to refleksja dotycząca współczesnego człowieka w świecie wszechobecnej technologii.
Synchronizacja /Polska 2019. Anna Kasinska. Fabuła. 20’
Rok 2084. Mężczyźni są bliscy wyginięcia. W wiekowej willi, otoczone gąszczem roślin, cztery kobiety żyją w absolutnej symbiozie.
Na Krancu Miasta /Polska 2019. Rez. Daria Kasperek. Fabuła. 14’
Najważniejsza droga to droga w głąb – jest to jedyny kierunek. Na krańcu miasta możemy dotrzeć do miejsc, w których nie bywamy na co dzien. Na krańcu miasta jest las. A żeby dojść do źródła, trzeba przejść przez jego najciemniejsze zakamarki.
Łączny czas pokazu: 94’
Organizator: Fundacja Ad Arte i Centrum Kultury i Sztuki.
(CKiS)
REKLAMA MIEJSKA