Zakończyła się piąta edycja kampanii MIŁO!, której celem jest ograniczenie liczby dzieci dowożonych samochodem do szkół i przedszkoli oraz zachęcenie ich do wybierania aktywnych i przyjaznych środowisku form podróży – pieszo, rowerem, hulajnogą czy autobusem. Tegoroczna akcja trwała od 31 marca do 20 czerwca i przyciągnęła 2345 uczestników.

W kampanii uczestniczyło w sumie 8 szkół podstawowych i 11 przedszkoli. Do grona placówek dołączyły dwie nowe: Szkoła Podstawowa nr 8 oraz Pszczółka Dwujęzyczne Przedszkole Niepubliczne Hanna Kujach.

Wyniki kampanii

Najdłuższym miesiącem akcji tradycyjnie był maj. W tym czasie odnotowano 36 654 aktywne podróże do szkół i przedszkoli. Średnia frekwencja wyniosła 78,2%, co oznacza utrzymanie wysokiego poziomu z ubiegłego roku (78,0%).

Szczegółowe wyniki prezentują się następująco:

  • Przedszkola i zerówki – 67,6% (w latach 2024, 2023, 2022 i 2021 odpowiednio było: 68,0%, 57,2%, 49,9% i 40,0%)
  • Klasy pierwsze – 86,5% (w latach 2024, 2023, 2022 i 2021 odpowiednio było: 86,3%, 80,2%, 80,6% i 68,1%)
  • Klasy drugie – 88,6% (w latach 2024, 2023, 2022 i 2021 odpowiednio było: 85,3%, 84,0%, 84,3% i 74,8%)
  • Klasy trzecie – 82,1% (w latach 2024, 2023, 2022 i 2021 odpowiednio było: 85,5%, 86,9%, 85,5% i 73,4%)

Warto podkreślić, że w porównaniu do poprzednich lat wyniki nadal utrzymują się na bardzo wysokim poziomie, a w przypadku klas drugich zanotowano wzrost.

Edukacja i bezpieczeństwo

Kampania MIŁO! to nie tylko zabawa i rywalizacja, ale także edukacja. W każdej szkole i przedszkolu odbywały się zajęcia oparte na specjalnie przygotowanych scenariuszach, które uczyły dzieci bezpiecznego, samodzielnego i aktywnego poruszania się po mieście. Za każdy przyjazd rowerem, hulajnogą, pieszo lub autobusem uczestnicy otrzymywali naklejki.

Dzięki rezygnacji z dowozów samochodowych w rejonach szkół i przedszkoli poprawia się bezpieczeństwo – otoczenie placówek staje się mniej zatłoczone i bardziej przyjazne dla najmłodszych. Ważnym efektem jest także poprawa jakości powietrza wokół szkół.

Nagrody i podsumowanie

Na zakończenie kampanii każde dziecko uczestniczące w akcji otrzymało dyplom oraz voucher na darmowe wejście na basen odkryty w Tczewie. Sponsorem nagród tradycyjnie było Tczewskie Centrum Sportu i Rekreacji.

Organizatorem kampanii jest Urząd Miejski w Tczewie, a realizację wspierają Tczewscy Kurierzy Rowerowi (Spółdzielnia Socjalna HECA).

Szkoły i przedszkola w kampanii:

  • Szkoła Podstawowa nr 1
  • Szkoła Podstawowa nr 2
  • Szkoła Podstawowa nr 4
  • Szkoła Podstawowa nr 7
  • Szkoła Podstawowa nr 8 – pierwszy raz w kampanii
  • Szkoła Podstawowa nr 10
  • Szkoła Podstawowa nr 12
  • Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. św. Ojca Pio
  • Fontanna Marzeń Prywatna Szkoła Podstawowa
  • Przedszkole Niepubliczne “Akademia Krasnoludków”
  • Niepubliczne Przedszkole i Żłobek “Bajkowe”
  • Niepubliczne Przedszkole “Chatka Puchatka”
  • Niepubliczne Przedszkole “Pan Słonik 1”
  • Niepubliczne Przedszkole “Pan Słonik 2”
  • Niepubliczne Przedszkole “Niebieskie Migdały”
  • Niepubliczne Przedszkole “Twoja Niania”
  • Niepubliczne Przedszkole “Czwóreczka”
  • Niepubliczne Przedszkole „Małe Jagódki”
  • Pszczółka Dwujęzyczne Przedszkole Niepubliczne Hanna Kujach – pierwszy raz w kampanii
  • Terapeutyczny Punkt Przedszkolny Mozaika

CZY WIESZ ŻE?

Jak wyglądają codzienne dojazdy do szkół w Tczewie? Według badań z 2023 roku uczniowie docierają do szkół w następujący sposób:

  • 49,8% pieszo
  • 15,8% samochodem
  • 7,6% autobusem
  • 3,8% hulajnogą
  • 3,3% rowerem
  • 19,7% w sposób mieszany


REKLAMA MIEJSKA
Poprzedni artykułWernisaż „Wokół Don Kichota” i otwarcie Galerii Osobna
Następny artykułŚlad bohaterstwa – mieszkańcy oddali hołd Michałowi Różanowskiemu