Ponad dwa i pół tysiąca przejechanych kilometrów, setki rozdanych materiałów, dziesiątki spotkań, zaproszeń i rozmów o Kociewiu oraz dziesięć odwiedzonych miast. Tak w skrócie wyglądała #KarawanazKociewia zrealizowana przez Lokalną Organizację Turystyczną KOCIEWIE przy wsparciu finansowym Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz trzech kociewskich powiatów: tczewskiego, starogardzkiego oraz świeckiego.

Karawana z Kociewia składająca się z dwóch pojazdów – kampera i busa, 4 września wyruszyła w Polskę promować oferty turystyczne naszego Regionu. Oklejone w motywy kociewskie auta przyciągały wzrok przechodniów i kierowców mijanych na trasie. Stoisko składające się z informacji turystycznej, strefy dla dzieci oraz strefy wypoczynku pojawiało się w różnych zakątkach Polski: Elblągu, Olsztynie, Toruniu, Łodzi, Gliwicach, Żorach, Wodzisławiu Śląskim, Rybniku, Ustroniu i Pszczynie. Wybór miejsc nie był przypadkowy, co potwierdziły rozmowy z mieszkańcami tych miejsc.

– Nierzadko będąc na miejscu dowiadywaliśmy się od mieszkańców, że nie tylko znają Kociewie z nazwy, ale też, byli, czy bywają w naszym Regionie podczas urlopu lub wyjazdów. – mówi Piotr Kończewski, Dyrektor Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE. – A miejsca takie jak Tczew, Pelplin, Starogard Gdański, Gniew czy też Tleń są im bardzo dobrze znane. Ci zaś, którzy nie słyszeli o naszym Regionie z chęcią dowiadywali się więcej od naszych informatorów.

A co można było otrzymać na stoisku? Przewodniki, mapy, broszury tematyczne, katalog z noclegami, a także cieszącą się niesłabnącą popularnością, mapę atrakcji, która przyciągała wzrok zarówno starszych jak i młodszych podróżników. Ponadto, dzieci i dorośli mogli zagrać w grę planszową czy też w wielkie klocki pamięć. Gry inspirowane atrakcjami turystycznymi Kociewia pomagały w przyjemny sposób poznać nasz Region.

Choć Karawana z Kociewia wyruszyła w teren już po sezonie wakacyjnym to zainteresowanie materiałami informacyjnymi i atrakcjami Kociewia nie zmalało. Często okazywało się, że odwiedzający stoisko szukają ciekawego miejsca, aby spędzić ostatnie, jesienne dni swojego urlopu. Kociewska oferta turystyczna okazywała się również dobrą inspiracją do planowania przyszłorocznych wypraw urlopowych.

– Wszędzie tam, gdzie pojawiał się nasz kamper i bus ze stoiskiem pytano nas jak spędzać czas na Kociewiu po wakacjach. Odwiedzający szukali cichych miejsc blisko lasu, jednak dobrze skomunikowanych. Jak się również okazywało odległość nie okazywała się problemem, gdy informowaliśmy, że przez Kociewie biegnie autostrada A1, a w Tczewie jest duży węzeł kolejowy. – opowiada Piotr Kończewski.

Ważnym elementem karawany był sam kamper, który stanowił tło i zaplecze stoiska. To on przyciągał wzrok, a także prowokował do rozmów na temat turystyki caravaningowej na Kociewiu i w Polsce. Choć ta sfera turystyki dopiero się rozwija w naszym kraju to podróżowanie pojazdem turystycznym bądź z przyczepą kampingową staje się coraz bardziej popularne. Dlatego i u nas, na Kociewiu coraz częściej można zobaczyć kampera, co przekłada się na przygotowanie skierowanej do caravaningowców oferty, a także infrastruktury przyjaznej tej grupie turystów.

Karawana z Kociewia była jednym z kilku elementów zadania „Ruszaj na Kociewie! – rozwój i promocja marki regionu turystycznego” realizowanego przez Lokalną Organizację Turystyczną KOCIEWIE. Przed stowarzyszeniem między innymi jeszcze prace nad strategią rozwoju i komercjalizacji marki Regionu Turystycznego Kociewie na lata 2024-2030. Więcej informacji i postępy z prac będzie można śledzić na Facebooku stowarzyszenia www.facebook.com/lot.kociewie



REKLAMA MIEJSKA
Poprzedni artykułZaproponuj nam zakup nowości książkowych!
Następny artykułRywalizacja szkolna w koszykówce 3×3 dziewcząt i chłopców już za nami!