Zakład Usług Komunalnych realizuje dwie duże inwestycje drogowe – przebudowę ul. Pomorskiej, wraz z budową ścieżki rowerowej oraz przebudowę ul. Królowej Marysieńki.
Przebudowa drogi wraz z budową drogi rowerowej – ulica Pomorska
Zadanie obejmuje m.in. przebudowę istniejącej jezdni, chodników, a także budowę drogi rowerowej o nawierzchni ścieralnej wykonanej z mieszanki mineralno-asfaltowej barwionej na kolor czerwony. Ulica Pomorska zlokalizowana jest tuż obok zintegrowanego węzła komunikacyjnego w Tczewie i stanowi element głównej trasy istniejącego szlaku rowerowego – międzynarodowej trasy rowerowej EuroVelo 9 – Wiślanej Trasy Rowerowej. Nowa trasa połączy i uzupełni istniejącą sieć połączeń rowerowych w mieście
Wykonawcą zadania, na zlecenie Zakładu Usług Komunalnych, jest ROKA Budownictwo Sp. z o.o. ze Starogardu Gd. Inwestycja rozpoczęła się pod koniec ubiegłego roku, a termon zakończenia to lipiec br.
Koszt zadania sięga blisko 1 mln zł, z czego blisko 200 tys. zł stanowi dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Do tej pory wykonano roboty przygotowawcze oraz budowę urządzeń kanalizacji deszczowej i kanału technologicznego. W piątek zakończyły się prace związane z układaniem nawierzchni z masy bitumicznej.
Przebudowa ulicy Królowej Marysieńki na osiedlu Prątnica
Zadanie obejmuje przebudowę ul. Królowej Marysieńki wraz z zaprojekowanym wlotem do Alei Solidarności (DK 91). Wykonane zostaną chodniki, zjazdy, zatoki postojowe oraz infrastruktura techniczna. Inwestycja obejmuje także przebudowę niewielkiego fragmentu ul. Królowej Bony.
Wykonawcą, na zlecenie Zakładu Usług Komunalnych, jest Grupa Flize Gres Sp. z o. o. z Kartuz, która rozpoczęła prace pod koniec listopada 2023 r. Umowny termin zakończenia zadania to wrzesień br.
Wartość umowy wynosi ponad 2,5 mln zł, z czego blisko połowę stanowi dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Obecnie trwają prace związane z układaniem warstw konstrukcyjnych drogi na odcinku ul. Królowej Marysieńki od ul. Zygmunta Starego do wjazdu do LO nr 2.
REKLAMA MIEJSKA