Zgodnie z planem, w kwietniu rozpoczął się test wewnętrzny systemu Mevo 2.0 w Obszarze Metropolitalnym. Odebraliśmy wszystkie 717 stacji postoju i 51 punktów ładowania. Rozpoczęliśmy wewnętrzny test rowerów, pierwsi użytkownicy nie zgłosili żadnych wad, uszkodzeń czy problemów technicznych jednośladów. Trudności występowały jedynie przy działaniu aplikacji, co zgłosiliśmy do operatora. Po kilku dniach City Bike Global poinformował nas o zawieszeniu aplikacji, co oznaczało przerwanie testów.
W 2022 roku City Bike Global, czyli operator systemu roweru metropolitalnego Mevo 2.0, rozpoczął działanie w Sztokholmie. Od początku jesteśmy w stałym kontakcie z urzędnikami odpowiedzialnymi za system, uważnie obserwowaliśmy jego funkcjonowanie. To pozwoliło nam na monitorowanie ewentualnych usterek. W pierwszym tygodniu grudnia ubiegłego roku, w stolicy Szwecji okazało się, że baterie w rowerach elektrycznych nie są odpowiednio dostosowane do minusowych temperatur. City Bike Global wspólnie z producentem usunęli usterkę. Kolejne miesiące pokazały, że nie był to jedyny problem jednośladów. W kilku z nich zaczęły pękać ramy przy mocowaniu kierownicy i przedniego koła. Usterka okazała się na tyle poważna, że 3 maja system w Sztokholmie został zawieszony.
Od początku komunikowaliśmy, że nie dopuścimy do uruchomienia systemu i oddania go do użytku dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Poinformowaliśmy City Bike Global, że wadliwe rowery nie mogą wyjechać na ulice Obszaru Metropolitalnego. Operator przedstawił nam rozwiązanie problemu, który pozwoli uruchomić bezpieczny system. Jesteśmy w stałym kontakcie z City Bike Global i w ciągu kilku najbliższych dni ogłosimy ostateczne rozwiązanie problemu.
(OMGGS)
REKLAMA MIEJSKA