Ponad 360 tys. zł na stypendia szkolne w 2020 r.
Od 2005 r. miasto Tczew realizuje pomoc socjalną dla uczniów z rodzin o najniższych dochodach. Stypendia szkolne o charakterze socjalnym przysługują tym uczniom, u...
Stypendia szkolne na rok szkolny 2025/2026 – czekamy na wnioski
15 września mija termin składania wniosków na stypendia szkolne. W roku szkolnym 2024/2025 z tej formy pomocy skorzystało 146 uczniów w okresie IX-XII 2024...
Nauczyciele z awansami zawodowymi
20 nauczycieli tczewskich szkół podstawowych i przedszkola otrzymało awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
Dyżur specjalistów ds. funduszy europejskich – 23 września
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Gdańsku zaprasza na dyżur specjalistów ds. funduszy europejskich.
Specjaliści będą do dyspozycji 23 września w godz. 9.00-15.00 w Domu...
Przedszkolaki w Straży Miejskiej
Dzieci z przedszkola „Pszczółki” w Tczewie odwiedziły Komendę Straży Miejskiej. Podczas spotkania maluchy przypomniały sobie zasady bezpiecznego poruszania się po drodze i jak postępować...
Rodzinny Festyn szkolny w SP 4 – 16 czerwca
16 czerwca w godz. 14:00-16:00 odbędzie się rodzinny festyn szkolny w Szkole Podstawowej nr 4.
Nauczyciele z awansami zawodowymi
3 nauczycieli tczewskich szkół podstawowych otrzymało awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
Kociewski Magazyn Regionalny – nowe wydanie
Miejska Biblioteka Publiczna zachęca do zapoznania się z artykułami zamieszczonymi na łamach najnowszego, 109 numeru Kociewskiego Magazynu Regionalnego.
XIII Olimpiada: uroczyste wręczenie głównej nagrody
Laureaci pierwszego i drugiego miejsca w tegorocznej edycji Olimpiady Wiedzy o Bezpieczeństwie odebrali nagrody z rąk zastępcy Prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu Piotra Borawskiego. Spotkanie odbyło się w siedzibie Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej.
„Aktywna tablica” w tczewskich szkołach
W kolejnej edycji rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024 wsparciem finansowym w 2022 r. w maksymalnej kwocie tj. po 35 000 zł zostały obięte trzy szkoły podstawowe podległe Gminie Miejskiej Tczew:
›› Szkoła Podstawowa nr 1,
›› Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi,
›› Szkoła Podstawowa nr 12.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym sprzętu, nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz narzędzi do terapii wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii, poprawę efektów pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Środki, o których mowa przeznaczone zostaną na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii dla uczniów posiadających różnorodne zaburzenia rozwojowe utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia np:
1) pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii:
psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi, z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
– procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
– dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC – Augmentative and Alternative Communications), w szczególności dla uczniów z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami,
– dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim,
– dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż wymienione w tiret jeden do cztery z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej,
2) specjalistyczne oprogramowanie do pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii wykorzystywanego w TIK,
3) komputer stacjonarny lub laptop, jeżeli jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii lub oprogramowania.
Zadanie zostanie zrealizowane do końca 2022roku.


















